Sıkça Sorulan Sorular

Sedasyon ve genel anestezi arasındaki en temel fark; sedasyon uygulamasında hasta yarı uyku halinde olup hastanın bilinci tamamen kapalı değildir, genel anestezi uygulamasında ise hasta tam uyku halinde olup hastanın bilinci tamamen kapalıdır.

Sedasyon ile genel anestezi arasındaki farkları detaylı incelemek için lütfen tıklayınız.

Çocuğun uzun süre parmağını emmesi ya da biberon kullanması ileri yaşlarda ‘Açık Kapanış’ denilen anomaliye sebep olabilir. Bunu engellemek için doktorunuza danışarak çocuğunuzun bu alışkanlığını sonlandırmak için bir yöntem deneyebilirsiniz.

Düzenli yapılan diş muayanesi ile sağlıklı bir diş yapısı oluşmasını sağlayabilirsiniz.

Bebeklerin ilk diş muayeneleri genellikle dişleri çıkmaya başladığı zamanlarda 6 ay ile 1 yaş arasında yaptırılmalıdır. Sağlıklı ve kontrollü bir diş yapısı oluşturmak için her 6 ayda bir mutlaka kontrol yaptırılmalıdır.

Çocuk Diş Hekimliği – Pedodonti sayfamız aklınıza takılan soruları büyük ölçüde cevaplayacaktır.

Invisalign adı verilen tedavi yöntemi ile tel kullanmadan çapraşık diş tedavisini sağlamak mümkündür. Ağız içi kamera yardımıyla dişlerinizin ölçüsünün alınması sonrası size özel, diş ölçülerinize uygun yapılmış şeffaf plaklar (aligner) tel kullanılmadan ortodontik tedavi yapılma imkanı sunar ve çapraşık diş probleminizi ortadan kaldırır.

Ortodontik Tedavi ile ilgili aklınıza takılan her şeyi sayfamızı inceleyerek giderebilirsiniz.

Daha önceden yaptırılan kanal tedavisi uygulanmış dişe tekrar kanal tedavisi uygulanıp işlem ömrünü uzatmak mümkündür.

Zirkonyumun altyapısı beyaz renkli bir madendir. Porselen kuronun altyapısı ise normal metaldir.

Ön ve arka diş fark etmeksizin bütün dişlere zirkonyum ve porselen kaplama yapılabilir. Fakat altyapısının beyaz maden olması zirkonyum kaplamanın ışığı daha iyi geçirmesini sağlar ve daha estetik bir görüntü sağlar.

Doğal ve estetik bir görüntü oluşturması nedeniyle ön dişlerde çoğunlukla zirkonyum kaplama tercih edilmektedir.

Uygulanacak her işlem öncesinde kronik rahatsızlıklarınız, düzenli kullandığınız ilaçlar ve alerjen durumunuz mutlaka dikkate alınmalı ve bu doğrultuda bir tedavi planı çıkarılmalıdır.

Şeker hastalığı gibi kronik hastalıklarda implant tedavisi sonrası diş eti enfeksiyonu oluşması olası bir durumdur.

Diş tedavisinin en sağlıklı şekilde tamamlanması ve size konforlu bir kullanım sunulabilmesi açısından şeker ve tansiyon gibi kronik rahatsızlığı olan hastalarımız doktorları ve diş hekimimi kontrolünde implant tedavisi yaptırması tavsiye edilir.

İmplant, eksik dişlerin tedavisinde kullanılan çene kemiklerine yerleştirilen yapay diş kökleridir. İmplantlar titanyum veya alaşımlarından üretilir. Ağız sıvılarından etkilenmeyecek ve oluşacak kuvvetlere karşı dayanıklı olacak yapıdadır.

İmplant Tedavisi ile ilgili merak ettiklerinizi detaylı olarak sayfamızda inceleyebilirsiniz.

Çene yapısının implanta uygun olup olmadığı panoramik film ve tomografi gibi görüntüleme yöntemleri ile uzman hekim tarafından değerlendirilir. Hekimin değerlendirmeleri ve planlaması sonucu çene ve yüz gelişimini tamamlamış 18 yaş üzerindeki herkese implant tedavisi uygulanabilir.

Diş gıcırdatması probleminde öncelikle gece plağı denenir, sorunun çözülmemesi durumunda çene botoksu uygulanabilir.

Diş taşı temizliği dişe zarar vermez. Aksine tedavi uygulanmadığında diş taşları, diş etinde kanama ve enfeksiyona neden olur. Birçok diş tedavisinde en iyi sonucu alabilmek için hastanın ihtiyacı doğrultusunda diş taşı temizliği yapılarak tedaviye başlanır.

Muayene öncesinde çekilen panoramik film ve uzman diş hekiminin muayenesi sonucunda dişin konumuna, sürülme durumuna ve çene yapısına bağlı olarak endikasyonu değişir. Uzman diş hekiminin yönlendirdiği tedavi planlaması çözüm için en sağlıklısı olacağından bu doğrultuda ilerlenmesi tavsiye edilir.

Diş ipi doğru teknikle kullanıldığında diş ve diş etine herhangi bir zarar vermez. Fakat kullanım öncesinde uzman diş hekimine danışılarak kullanım tekniği öğrenilmelidir.

6 yaşından küçük çocuklar için florürlü diş macunu kullanılmaması önerilir. Yetişkinlerde florürlü diş macunu kullanmanın diş ve diş eti yapısına herhangi bir zararı yoktur.

Diş beyazlatma işlemi hastanın beyazlatma işlemi sonrası ağız ve diş bakımına ve kullanımına da bağlı olarak (düzenli fırçalama, tüketilen gıdalar…) en az 2 sene kullanım olanağı sunar.

Diş Beyazlatma tedavisi ile ilgili aklınıza takılanlar ve Estetik Diş Hekimliği ile ilgili merak ettiğiniz her şeye sayfamızdan ulaşabilirsiniz.

Diş fırçalarken meydana gelen diş eti kanaması diş etindeki hastalıktan kaynaklıdır. Diş eti uzmanı tarafından oluşturulan tedavi planlaması ve dişleri doğru fırçalama tekniği ile diş eti kanamasının önüne geçilebilir.

Dişlerde meydana gelen sıcak-soğuk hassasiyeti diş eti çekilmesi ya da dişteki çürüklerden kaynaklanabilir. Uzman diş hekiminin muayenesiyle sorunun nedeni tespit edilerek en doğru tedavi şekli belirlenerek sıcak-soğuk hassasiyeti ortadan kaldırılır.

Dişe yapılan dolgu tedavisinden sonra çürüğün sinire yakınlığına göre sızlama şikayetleri artabilir. Ama bu ağrının gece uyutmayan bir ağrı olması beklenmez.

Sızlamalar hafif ve anlıksa sıkıntı yoktur ve gün geçtikçe azalan bir ivme ile geçmesi beklenir. Hastanın uzun süren (1-2 saat) sızlamalarında ve gece ağrılarında hemen uzman diş hekimine gitmesi ve muayene olması gerekir.

Uzman diş hekiminin birinci önceliği hassasiyet gösteren dişi kurtarmaktır ve kanal tedavisine gitmeden dişleri tedavi etmeye çalışmaktadır.

Hastalar yoğun ağrı yaşamasına rağmen diş hekimi muayenesine gelmeyerek evde kendi yöntemleriyle ağrılarını dindirmeye çalışıyorlar. Bu gibi durumlar dişlerde iltihaba yol açarak ne yazık ki çoğu zaman da diş kayıplarına sebebiyet verir.

Diş eti kanaması diş etlerindeki iltihabın en önemli göstergesidir. Bu uyarı dikkate alınmazsa diş etleri kendini geriye doğru çekecek ve artık çene kemiğinde erimeler başlayacak, bunun sonucunda da çürüksüz sağlam dişler kaybedilecektir.

Düzeli fırçalama diş eti kanamasını büyük ölçüde engelleyecektir.

Kanamanın en büyük nedeni fırçalama ile artık çıkmayan dişe yapışmış, diş eti içine gizlenmiş bakteri topluluklarıdır. Diş eti içine gizlenmiş bakteriler diş taşlarının büyük bir kısmını oluşturur. Bu nedenle düzenli olarak diş taşı temizliği (tartar temizliği) yapılmalıdır.

Diş gıcırdatmasının/sıkmasının sebeplerinden biri günlük hayatta yaşanılan strestir. Öncelikli olarak stresten uzak kalmaya çalışmalısınız fakat bunu başaramıyorsanız bir diş hekimine görünebilirsiniz.

Uzman diş hekiminin muayenesi sonucu gece plağı tedavisine başlanabilir. Gece plağı diş gıcırdatmanızı/sıkmanızı önleyeceğinden sabah uyandığınızda yaşanılan çene ağrılarını ve çene ekleminden gelen sesleri büyük ölçüde rahatlatacaktır.

Gece plağının yeterli gelmediği durumlarda ise botulinum toksin (diş hekimliğinde botoks) tedavisine başlanabilir. Bu işlem çiğneme ve yüz kaslarına uygulanarak hastaların diş gıcırdatmasını/sıkmasını engellemektedir.

Ağız ve çene yapısı kişiden kişiye göre değişkenlik göstermektedir. Normal şartlarda porselen dişler 7-12 gün içerisinde tamamlanır. Günümüzde dijital olarak tasarlanan porselenlerin çeşitli frezleme üniteleri ile 1-1.5 saat içerisinde tamamlanabilir.

Dijital olarak tasarlanan porselenler ile diş teknisyenine gerek kalmadan hata payını en aza indirip hastanın ağrı şikayeti minimuma düşürülebilir. Milimetrenin yüzde biri hassasiyetinde dişle çok uyumlu, kişiye özel porselenler elde edebilmek mümkündür.

Teknolojik yenilikler her alanda önem taşımaktadır. Önemli olan teknolojik yeniliğin sürdürülebilir olmasıdır. Diş hekimliğinde de dijitale doğru hızlı bir ivmelenme vardır. Artık ağız içi kamera kullanılarak taranan dişler, kişinin ağız yapısına özel olarak tasarlanıp, üç boyutlu kazıyıcılarda porselen ya da zirkon bloklar kullanılarak üretilebilmektedir.

Dijital Diş Hekimliği ile ilgili bütün detaylara sayfamızdan ulaşabilirsiniz.

Kliniğimizde diş beyazlatma tedavisinde profesyonel ve son teknoloji ekipmanlar kullanılıyor ve beyazlatma işlemi uzman diş hekim kontrolünde yapılıyor. Beyazlatma işlemi, işlem sırasında hissedilen ufak sızlamalar hariç herhangi bir belirti görülebilecek bir tedavi değildir. Bu nedenle herhangi bir zararı yoktur.

Hastaların kendi kendine uyguladıkları ve diş hekimlerinin onay vermediği uygulamalar dişlere ve özellikle diş etlerine zarar vermektedir, üstelik kalıcılığı da yok denecek kadar azdır.

Diş Beyazlatma tedavisi ile ilgili merak ettiğiniz her şeye sayfamızdan ulaşabilirsiniz.

Öncelikle çocukların diş sıkıntısı olmasa da bir diş hekimine götürülmesi gerekir. İlk gün sadece klinik ortam tanıtılarak sadece küçük bir muayene yapılması çok önemlidir. Böylece işlem yapılacağı zaman çocuğun tedaviye vereceği cevap daha olumlu olur.

İşlemler çocuklara daha yalın, onların anlayacağı şekilde bazı kodlamalar yapılarak anlatılabilir. Örneğin: delme yerine – vız vız, dişi gıdıklamak; iğne yerine – dişin uyku vakti geldi; muayene yerine – dişlerini sayalım, dişi çekmek yerine – oynatıp alalım gibi.

Çocuk Diş Hekimliği – Pedodonti sayfamızda daha detaylı bilgilendirmelere ulaşabilirsiniz.

Sigara dolaylı yollardan diş çürüğüne neden olur. Sigara tükürük akışını azalttığı için ağız içi doğal yollardan temizlenemez bu da dişin çürüme ihtimalini arttırır.

Diş ipi diş fırçasının ulaşamadığı ara bölgelere ulaşabildiği için çok önemlidir. Çünkü çoğu zaman çürük bu ara bölgelerden başlar ve yayılır. Diş fırçalama alışkanlığına diş ipi kullanımının da eklenmesi çürük oluşumunu büyük ölçüde azaltacaktır.

Kliniğimiz hafta içi 09:00-18:00 ve cumartesi günü 10:00-18:00 saatleri arasında açıktır. Kliniğimizde yalnızca randevu sistemiyle hizmet verdiğimizden bizimle iletişime geçerek ya da online randevu oluşturabilirsiniz.

İletişim sayfamızdan şubelerimizin konumlarına ulaşabilir ve online randevu oluşturabilirsiniz.

Diş hekimlerinin öncelikli tercihi hastaların hamileliği planlamadan önce tüm diş tedavilerini yaptırmalarıdır. Sonradan gelişen ya da fark edilmeyen durumlar hamilelik döneminde problem yaratırsa müdahale edilecek en iyi dönem 3-6 ay arasındaki zaman dilimidir. (Müdahale öncesi hamile hastanın gebelik süresince tıbbi durumunu takip eden doktordan onay istenir.)

Diş hekimliğinde kullanılan görüntüleme yöntemlerinden olan panoramik filmin ve dijital tomografinin planlı hamilelik durumlarında önceden çektirilmesi tavsiye edilir.

Hastalıkların derecesi, seyri ve tedavi yöntemleri kişiden kişiye farklılık gösterdiğinden hastanın uzman diş hekimi ile hastalığının detaylarını paylaşması gerekmektedir. Diş hekimi gerek duyarsa diğer branşlarla iletişime geçebilir. Muayeneler sonrasında hastaya en uygun olan tedavi planlaması çıkarılır.

Süt dişi çürükleri çok hızlı ilerlediği için düzenli olarak kontrol edilmeleri gerekmektedir. Ayrıca herhangi bir çürük oluşmadan dişlere klinik ortamda flor uygulanarak dişlerin çürüklere karşı dayanıklılıkları arttırılabilir.

Çocuk Diş Hekimliği – Pedodonti sayfamızdan detaylı bilgilere erişebilirsiniz.

Randevunuzu Online Alın, Tedavi İçin Sıra Beklemeyin!

Bir çok rahatsızlık erken dönemde yapılan küçük diş tedavileri ve doğru bakımla kolayca önlenebilir.