İmplant Tedavisi | Kent Klinik Batıkent Diş Kliniği

Anasayfa / İmplant Tedavisi

İmplant Tedavisi

İmplant Nedir?

Eğer sizin de çeşitli nedenlerle kaybettiğiniz dişleriniz varsa bu sorununuzun çözümü implant tedavisi olabilir. İmplant tedavisi en basit şekliyle kaybettiğiniz dişlerinizin yerine konulacak yapay diş kökleri olarak ifade edilebilir. Bu yapay diş kökleri genellikle titanyum alaşımdan yapılmış vidalardır. Bu implantın temel görevi eksik diş kökünün yerini almaktır. Bu sayede yapılan sabit dişleriniz kemik dokusuna zarar vermeden gerçek bir diş gibi görev yapabilir.

İmplant Nasıl Yapılır?

İmplant, sağlam, rahat ve güvenilir bir uygulamadır. İmplantlar üzerine yapılan protezler, gerçek dişlerin yerini alırken en doğal yapıyı oluştururlar. Eksik dişlerin tamamlanması sürecinde, sağlıklı dişlere dokunulmamış olur. Tüm protezlere oranla çok daha uzun ömürlüdür. Normalde diş kaybının etkileri fizyolojik olduğu kadar psikolojik de olacaktır. İmplant, doğal dişin yerine geçen bir özel uygulama olarak, diş kayıplarının yol açacağı her türlü soruna kesin ve en sağlıklı çözümü getirmektedir.

İmplant Tedavisi Aşamaları

Tedavi aşamaları temel olarak şu şekildedir:

Hastanın ağız hijyeni sağlandıktan sonra implantın çene kemiğine yerleştirilmesiyle tedavi başlar. İmplant yerleştirildikten sonra çene içerisinde kemikleşmesi beklenir. Bu süre kişiden kişiye değişiklik gösterir. Kemikleşme süresi bittikten sonra protez dişler üzerinde çalışılır. Yapılan dişler önce yerine yerleştirilerek prova edilir. Eğer hasta protez dişlerden memnun kalırsa, herhangi bir sorun yaşanmazsa bu dişler implanta sabitlenir ve tedavi tamamlanmış olur.

İmplant tedavisinin tamamlanmasının ardından ilk birkaç gün sıcak yiyecek ve içeceklerden kaçınarak yumuşak gıdalar tüketirseniz yaraların iyileşme sürecini hızlandırırsınız. Yaralar iyileştikten sonra ise yeme içme konusunda hiçbir sınırlama olmayacak ve tüm dişleriniz doğal dişlerinizmiş gibi hayatınıza devam edebilirsiniz.

Neden İmplant Tedavisi?

İmplant tedavisi aslında geleneksel protez işlemine bir alternatif olarak uygulanmaya başlanmıştı. Ancak bu geleneksel protez uygulamalarıyla karşılaştırıldığında çok belirgin avantajları olduğu görülüyor. Çünkü implant tedavisi ile yerleştirilen protez dişler geleneksel protezlerden çok daha doğal bir görüntü oluşturur. Bu sayede hasta çok daha estetik ve yapay olmayan bir gülümsemeye kavuşabiliyor. Geleneksel protezlerde bir diş kökü uygulaması yapılmadığı için zamanla çene kemiklerinize binecek yükle birlikte çene kemiğine gelecek zararların önüne geçilebiliyor. Çünkü diş kökü görevi gören implant çiğneme esnasında gelen basıncı karşılıyor ve çene kemiklerinizi koruyor. Bunun bir diğer etkisi olarak implant tedavisi görmüş hasta kuru yiyecekleri çok daha rahat tüketebiliyor ve konuşma fonksiyonu da bozulmuyor.

İmplant Tedavisi Kimlere Yapılır?

İmplant tedavisinin başarıyla uygulanabilmesi için hastanın kemik gelişimini tamamlamış olması çok önemli. Bununla birlikte hastanın çene yapısının uygun olması da gerekiyor. Çene kemiği yeterli değilse çeşitli ön tedavilerle bu sorunun giderilmesi sağlanarak implant tedavisine başlanabilir. Dolayısıyla kemik gelişiminin tamamlanmasıyla başlayan yaştan itibaren implant tedavisi için bir üst yaş sınırı bulunmamakta. Kronik rahatsızlıkları olan hastalar diş hekimini muhakkak bilgilendirmeli ve tedavi öncesi bu kronik rahatsızlıklarla ilgilenen hekimlerden izin almalıdır.

Tamamen hareketli protez kullanan hastalar için de implant tedavisi mümkündür. Hiç dişiniz yoksa bile implant tedavisi gerçekleştirilebilir. Eğer çene kemikleriniz yeterliyse hemen, yeterli değilse kemik oluşturma işleminin ardından implant tedavisine başlanabilir. Bu sayede hareketli protezden kurtulursunuz ve çok daha kullanışlı ve doğal görünen dişlere sahip olabilirsiniz.

İmplant Her Yaşta Uygulanabilir mi?

Evet. Sadece, gençlerde kemik gelişiminin tamamlanması gerekmektedir. Bu da kızlarda 16-17, erkeklerde ise 18 yaşına kadar gerçekleşmektedir.Erişkinler için üst yaş sınırı yoktur. Genel sağlık durumu uygun olan her yaştaki insana uygulanabilir. Yaşlı insanlar daha çok diş kaybettiklerinden ve çene kemiklerinde erimeler olduğu için diş implantlarına daha çok gereksinim duyarlar .

İmplant Tedavisi Ne Kadar Sürer?

İmplant tedavisinin süresi hastadan hastaya değişiklik gösterir. Çünkü implant yerleştirildikten sonra çene kemiğine yerleşimi ve orada kemikleşmesi beklenmelidir. Yaygın süre 2-3 ay olsa da hekiminiz en doğru süreyi belirleyecek ve tedaviyi ilerletecektir. Ancak bu tedavinin en güzel tarafı implant yerleştirildikten iki üç gün sonrasında günlük hayatınıza direkt olarak devam edebiliyor olmanızdır.

İmplantın Bakımı Nasıl Yapılır?

İmplant tedavisi doğru bir bakımla ömür boyu kullanılabiliyor. Bu nedenle tedavi sonrası ağız bakımınıza özen göstermeniz çok önemli. İmplant tedavisinin ardından yapmanız gereken ağız bakımı eğer hekiminiz farklı bir şey tavsiye etmediyse rutin ağız bakımından farklı değil. Rutin olarak diş fırçalamak ve ağız bakım suyu kullanmak gibi rutin ağız temizliği işlemleriyle implantlarınızın bakımını da sağlayabilirsiniz. Bu işlemleri aksatmamanın implantlarınızın ömrü için çok önemli olduğunu unutmamalısınız. Eğer implantınız ulaşılması zor bir noktadaysa hekiminizin önerdiği yöntemlerle implantınızın bakımını sağlayabilirsiniz.

Kimler İmplant Kullanamazlar?

Kontrol altında olmayan şeker hastaları, kan pıhtılaşma bozukluğu olanlar,uzun süre kortizon tedavisi görmüş olanlar ve halen görmeye devam edenler implant yaptıramazlar.daha önceki yıllarda büyük kemik kayıpları olanlar implant yaptıramıyordu ama günümüzde kemik greftlerle uygun hale getirilip implant uygulanabiliyor.

İMPLANT TEDAVİSİNDE SIK SORULAN SORULAR

İmplant tedavisi görebilmeniz için ağzınızda diş olması şartı yoktur. Hatta hiç dişiniz yoksa ve hareketli protez kullanıyorsanız implant tedavisinin tüm avantajlarını deneyimleyerek yaşam kalitenizi de artırmış olursunuz. Çünkü implant tedavisi hareketli protezlerden çok daha kullanışlı, uzun ömürlü ve doğal bir sonuç sağlar.

Diyabet, yüksek tansiyon gibi kronik rahatsızlığı olan hastalar için implant tedavisi riskli bir tedavidir. Ne yazık ki bu rahatsızlıklara sahip hastalarda iyileşme süreci zorlaşıyor ve enfeksiyon riski artıyor. İmplant uygulaması mümkün olsa da başarısız olma olasılığı da mevcut.

İmplant tedavisi sırasında kesinlikle ağrı duymayacaksınız. İşlem çok ürkütücü görünse de dolgu yaptırır gibi bir bölgesel anestezi alacaksınız ve ağrısız bir şekilde implantınız yerleştirilecek.

İmplant tedaviniz tamamlandığında ilk zamanlar ağzınızdaki yaralarda hassasiyet yaratmayacak şekilde beslenmeniz gerekebilir. Bu süreçte ağrınız olursa hekiminizin önereceği ağrı kesicilerle bu sıkıntı çözülecektir. Yaralarınız iyileştikten sonra ise uygun diş fırçası, diş macunu ve ağız bakım suları ile ağız temizliğinizi sağlamalısınız. Bu şekilde hem kendi dişlerinizin sağlığını hem de implantlarınızı korumuş olursunuz.

İmplant tedavisi için fiyat araştırırken beklediğinizden yüksek bir miktar ile karşılaşabilirsiniz. Ancak iyi bakıldığı takdirde ömür boyu kullanacağınız, çene yapınıza zarar vermeyen, gerçek dişleriniz kadar dayanıklı ve kullanışlı dişlere sahip olacağınızı hatırlamalısınız. Bu tedavinin fiyatını belirleyen en önemli faktör kullanılan ekipmanlar. Sonuçta çenenizin içine yerleştirilecek ve ağız yapınızla bütünleşecek ürünün birinci kalite olması gerekiyor. Karşınıza çıkan fiyat tedavinin sağlayacaklarına kesinlikle değecek.

MR çekimi esnasında oluşan manyetik alan dolayısıyla böyle bir kaygı gelişebiliyor. Ancak implantın ana maddesi olan titanyumun bu manyetik alan için bir sakıncası yok. Tomografi için ise implant uygulaması hiçbir şekilde engel teşkil etmiyor.

Elbette ki hekiminiz bekleme sürecinde dişsiz kalmanıza izin vermeyecek. Hastanın durumu ve hekimin yaklaşımıyla değişiklik gösterecek olan geçici protez uygulaması kalıcı proteziniz hazır olana kadar hayat kalitenizi korumanızı sağlayacak.

Faydalı Bilgiler