Diş Eti Hastalıkları Ankara

Diş Eti Hastalıkları Ankara – Diş taşı diş eti hastalıklarına neden olur mu?

Diş taşı ağız kokusunun ve diş eti hastalıklarının en önemli sebebidir diş taşı bakteriyel diş plağı dediğimiz saydam ve yapışkan tabakanın dişlerinin üzerine yapışması, bunun uzun süre etkin olarak temizlenmemesi sonucu ağzımızdaki türklüğün de olaya katılması ve kalsifiye olması sonucu diş taşı dediğimiz sert geçerken pürüzlü ve kötü bir yüzey oluşur son derece stabildir dişin üzerine yapışır ve onun üzerine de tekrar biriken diş plağının bu sefer kişinin kendi fırçalaması ile uzaklaştırılmasını da engeller.

Bu şekilde üst üste üst üste defalarca kalsifiye oluşarak birikmeye devam eden diş taşı bakterilerin salgıladığı ürünlerinde etkisiyle dişeti içine nüfuz ederek dişeti iltihabına sebep olur.

Bu zaman içerisinde diş etinin dişe yapıştı liflerin kopması zarar görmesine ve zararlı ürünlerin artık diş etinde aşıp alveol kemiğimize kadar uzamasına neden olur alveol kemiğine uzanan bakterilerin çıkarttığı zararlı ürünler alveol kemiğimizin de erimesine onu da kaybetmemize yol açar zaman içerisinde diş köklerimiz açığa çıkacak dik köklerimizin etrafındaki diş eti çekilmiş olacak var olan diş eti kırmızı şiş ve en ufak dokunmayla kanayan bir yapıya ulaşacak buna sürekli bir ağız kokusu eşlik edecek ve bu tedavi edilmezse bir süre sonra dişi kaybetmemize sebep olacaktır.

dis-eti-hastaliklari-ankara (2)

Diş Eti Hastalıkları Ankara – Diş eti kanamasını nasıl önleyebiliriz?

Diş eti kanaması, diş eti iltihabının en önemli belirtisidir ve başlangıç döneminde ise bunu önlemek engellemek bizim için mümkündür. Sabah ve akşam olmak üzere günde 2 kere diş fırçalamak, düzenli diş ipi kullanmak aynı zamanda dil temizliğine dikkat etmek, tabii ki beslenmemizde dikkat etmek diş eti iltihaplarını engellemede bize kesinlikle yardımcı olacaktır.

Fakat her şeye rağmen diş taşı problemi yaşayabiliriz. Diş taşı oluşumunu engelleyemeye biliriz. Bunun da düzenli diş hekimi kontrolü ile çözmemiz mümkündür. Altı ayda bir diş hekimine gidilip kontrol edilmesini tavsiye ediyoruz. Ama diş etini kanamalı şekilde bırakmak kesinlikle doğru değildir. Diş eti iltihabı jinjivit ile başlar, sonrasında daha derinlere ilerler erişkinlerde diş kayıplarının %70 sebebi diş eti kanamaları ile başlayan diş eti hastalıklardır.

Diş eti iltihabı yakın zamanda kısa vadede çözülmezse ilerleyerek işlerin içinde olduğu alveol kemiğine kadar ulaşır. Diş eti cepleri ve orada biriken diş taşı ve diş taşının çevresindeki bakteriler, bakterilerin ürettiği zararlı ürünler diş etinin içine oradan da kemiğe nüfuz ederek kemik kaybına yol açar. Kemik kaybı ile birlikte diş köklerinin ağzımızda artık görünür hale geldiğini görürüz daha da ilerleyen zamanlarda dişimizin sallandığını de onu kaybettiğimizi fark ederiz bunun çözümü bu noktadan sonra asla kişinin kendi elinde değildir.

Kesinlikle bir diş hekiminin müdahalesine ihtiyaç duyulur müdahalede muhtemelen bir cerrahi operasyonla yapılır.  Bunun da bir takım yolları vardır önce cep temizlenir, dezenfekte edili, dişin kök yüzeyindeki tartarlar tamamen temizlenir, cilalı ve parlak yüzeyler oluşturulur ve daha ileri aşamalarda belki kemik ilavesi gerekir. Artık bunlar cerrahi operasyona girer ama kesinlikle diş hekimine müracaat edilmelidir.

dis-eti-hastaliklari-ankara (2)

Diş Eti Hastalıkları Ankara – Diş eti kanaması tedavi edilmezse ne olur?

Diş eti kanaması kırmızı şiş bir diş eti ile başlayıp, çok hızlı bir şekilde ilerleyip, diş etinin içine nüfus ede. Önce diş eti çekilmeleri, yani diş eti kaybı yaşarız hemen arkasından bu iltihaplı yüzeydeki bakterilerin salgıladığı zararlı ürünler neticesinde kemik kaybına kadar gider.

Kemik kaybı diş köklerinin açığa çıkması ve bir süre sonra o dişin kaybedilmesi ile sonuçlanır. Diş eti iltihabı sonucunda yaşanan bütün bu olaylar, bunun yanı sıra ağız kokusu kişinin sosyal hayatını etkiler, kötü bir görünüme yol açar ve kendine güvenini etkiler

Birçok açıdan olumsuz sonuçlar doğurur aynı zamanda diş kaybı ile sonuçlanan kemik kaybı daha sonrasında diş hekiminin başka müdahaleler yapmasını da engelleyebilir.

Diş Eti Hastalıkları Ankara – Hamilelik döneminde diş eti kanaması normal midir?

Hamilelik dönemindeki diş eti kanamalarını birçok insan normal sayar. Bu kesinlikle normal değildir hamilelik dönemindeki hormonal değişimler sebebiyle, diş etlerinin daha kızarık ve şiş olması kanamalı olması normaldir.

Bunu düzgün bir bakım ve hekim kontrolü ile ağız hijyenine dikkat ederek engellemek kesinlikle mümkün ve gereklidir. Ayrıca hamilelik döneminde anne adaylarının beslenmelerine dikkat etmemeleri, aşırı karbonhidrat ve nişastalı ürünlere yönelmeleri, dişeti hastalıklarının daha da artmasına sebep olur.

Bu ne karnındaki bebeğin sağlığı için nede ağız hijyeni için iyidir. Düzenli beslenme, iyi bir ağız hijyeni kontrolü, düzenli hekim kontrolü ile hamilelik gingivitisi dediğimiz rahatsızlığı engellemek kesinlikle mümkün ve şarttır.