Çocuğun Diş Hekimini İlk Ziyareti | Kent Klinik Batıkent Diş Kliniği

Çocuğun Diş Hekimini İlk Ziyareti

Anasayfa / Çocuğun Diş Hekimini İlk Ziyareti

ÇOCUĞUN DİŞHEKİMİNİ İLK ZİYARETİ

Bunun için en ideal zaman bebeğin ilk dişleri çıktıktan sonraki altı aydır. Çocuğunuzun dişleri ile
ilgili problemler çok erken yaşlarda başlayabilecektir. Bu dönemde bebeğin beslenmesi, diş
bakımı ve emme alışkanlığı hakkında bilgi edinerek ortaya çıkacak problemlerin başlaman
önlemek mümkün olacaktır.

İLK DİŞ MUAYENESİ

Çocuğunuzda henüz çürük ve ağrı olmadan dişhekimiyle tanışıp rutin `sohbet ve kontrol`
ziyaretlerinde bulunulması, toplumdaki dişhekimi korkusunun çocuklara geçmesinin önlenmesi
bakımından büyük önem taşır.
Çocuğumu ve kendimi ilk muayene nasıl hazırlayabilirim?
Çocuğunuzu dişhekimine götürmeden önce yapılacak işlem hakkında bilgi edinmek en doğru
yöntem olacaktır. Genelde dişlerde çok büyük oyuklar oluşmadan ve şiddetli ağrılar başlamadan
dişhekimine başvurmak tedavinin hem çocuk hem de hekim açısından daha kolay olmasını
sağlar. Ancak, ” Doktor iğne yapmayacak ” diye ön yargı ile getirilen çocuğa hekim anestezi
yapmak zorunda kalırsa, çocuğun hem size hem de hekime güveni kalmaz. Bu nedenle çocuğu
tedavi konusunda doğru bilgilendirmek, korkusunu yenmek ve güvenini kazanmak açısından
önemli olacaktır.

Çocuklarda dişhekimine karşı korku neden olur? Alınması gereken önlemler nelerdir?

Çocuğunuza diş tedavisinin hiçbir korkulacak yanı olmadığını anlatırsanız, kolaylıkla dişhekimine
götürebilirsiniz. Ancak genelde Anne-Babalar “Uslu olmazsan seni dişçiye götürürüm, O da bir
güzel dişini çeker!” sözleriyle dişhekimi kavramını bir korku unsuruna dönüştürür.
Bu nedenle:

1) Çocuğun dişhekimine götürülmesi bir ceza anlamı taşımamalıdır. Tam aksine çocuğa
dişhekimine severek gideceği bir ortam yaratılmalıdır.
2) Dikkat edilmesi gereken başka bir konu da, dişhekimine gitme ile çocuğun maruz kalacağı ağrı
olayı arasında bir çağrışım uyandırmamaktır. Ancak, çocuğa ” Dişin hiç ağrımayacak” diyerek
onu yanıltmak; ilerideki tedavileri güçleştirir.
3) Dişhekimi ile çocuğun iyi bir diyalog kurması, çocuğun korkusunu yenmesine yardımcı bir
faktördür. Bunun için dişhekiminin sorduğu sorulara çocuğun kendisinin yanıt vermesine izin
verin.