Ağız ve Çene Cerrahisi Ankara

Ağız ve Çene Cerrahisi Ankara – Çene Cerrahisi Nedir?

Çene Cerrahisi diş hekimliğinin ağız  dişler ve çenelerle  ilgili olan hastalıklarının deformiteleri’nin yaralanmalarının tanı ve tedavisi ile ilgilenen diş hekimliğinin bir dalıdır.

Çene cerrahisinde temel olarak normal ve gömülü olan dişlerin çıkarılması. Dental implantların yani diş implantlarının uygulanması çenelerinin kist ve tümörlerinin tedavi edilmesi. Protetik cerrahi işlemlerin yani protez öncesi hazırlık işlemlerin gerçekleştirilmesi ve dudak damak yarıkları gibi çeşitli deformiteleri düzeltilmesinde yararlanan bir bilim dalıdır. Çene kemiklerinin çeşitli şekil bozuklukları olabilir Onlar çenelerinin  veya geri olması büyük veya küçük olması gibi durumlar olabilir . Bu durumlar her iki çeneyi bir veya ayrı ayrı ilgilendiriyor olabilir. Her iki durumda da çeşitli cerrahi işlemlerle bu deformitelerin giderilmesi mümkündür.

Ağız ve çene cerrahisi ankara deyince. Ağız boşluğu ve çevresindeki yumuşak dokuları ve sert dokuları ilgilendiren rahatsızlıkların teşhisi tedavisi ve cerrahi işlemlerinin practise lokal anestezi gerekirse sedasyon ve genel anestezi altında tedavi edilmesidir.

Genellikle ilk akla gelen çene cerrahisi deyince hastalarımızda 20 yaş dişleri gömülü 20 yaş dişlerinin tedavisi İmplant tedavisi gibi kist tedavileri tümör tedavileri, kırıkta de tedavileri eklem rahatsızlıkları ve onların tedavileri ve apikal rezeksiyon dediğimiz tedaviler ilk akla gelen bizim branşımızdaki tedavilerdir.

agiz_ve_cene_cerrahisi_ankara

Ağız ve Çene Cerrahisi Ankara – Çene Kisti Neden Oluşur?

Kötü yapılmış bir dolgudan kötü yapılmış bir Kanal tedavisinden veya bir 20 yaş dişinden veya doğumsal birtakım travmalardan sonra çene kemiğinin içerisinde meydana gelen epitel dokunun oluşumlardır.

Diş kistlerinin en önemli özelliği insan vücudundaki sistematik yapıyı bozup o sistematik yapının doğru ve düzgün çalışmasını engellemesidir. İnsan vücudunda bir kist varsa bu kist bir küçük bombadır bu bombanın oradaki mevcudiyeti Kalp hastalıklarına eklem hastalıklarına böbrek hastalıklarından ve diğer insan sistematiği içerisindeki birtakım problemlere yol açması demektir. Diş kistlerindeki tedavi sadece Cerrah ile mümkündür. Şair Diş kökünde ise diş ile beraber çekilip yerine temizlenmesi Diş kökünde değilse herhangi bir tramvay sebebiyle veya başka bir sebeple ortaya çıkmışsa o kistlerin cerrahi olarak temizlenmesi ve oradan çıkartılması lazım. Cerrahi tedavisi de birkaç yöntemle yapılır.

Ağız ve Çene Cerrahisi Ankara Ufak olan kistler çekim esnasında veya çekim sonrasında temizlenebilir şayet kistin büyüklüğü çok fazlaysa o zaman farklı iki yöntem vardır. Ya o kist mukozası tamamen çıkartıldıktan sonra içerisine bir kemik Halojen grafik konabilir veyahut da hiç Halojen grafik koymadan diş mukozası ağız mukozası ile birleştirilerek uzun süreli bir tedavi uygulaması yapılabilir. Bu artık vakaya göre ve kistin büyüklüğüne göre hekim’in karar verileceği bir yöntemdir. Şayet bilmedikleri bir şey yanında ortaya çıkıyorsa bu kistlerin operasyonlarda çok uzun süreli operasyonlar değil o sebeple ameliyatları yapılır kistleri temizlenir gerekiyorsa çekimleri yapılır yerine kemik Halojen görevleri konur ve hasta bir saat içerisinde en fazla taburcu edilir.