Ağız Kokusu Tedavisi (Halitosis)

Ankara Ağız Kokusu Tedavisi

Ağız Kokusu Nedir?

Ağız kokusu ana semptomun kötü kokulu nefes olduğu bir ağız sağlığı sorunudur. Ağız kokusu bireyin toplum içerisindeki konumunu ciddi şekilde etkilemekte ve çoğunlukla da tedavi edilmektense bastırılmaya çalışılmaktadır.

Kişiler tarafından kokuyu bastırmak için alternatif sağlıksız yollar (sakız, alkollü gargara, ağız spreyi) deneniyor olsa da hepsi geçici çözümlerdir.

Ağız içerisinde zararlı bakteriler gibi yararlı bakteriler de vardır. Bilinçsiz uygulanan ağız kokusu tedavisi sağlıklı bakterileri yok ederek diş çürümelerine yol açabilir. Oysa ki kokunun kaynağı tespit edilerek kalıcı ağız kokusu tedavisi sağlanabilir.

ağız kokusu kontrolü
ağız kokusu

Ağız Kokusu Nedenleri

İhmal edilen ağız bakımı ağız kokusu konusunda birincil etkendir. Yetersiz ağız temizliği diş çürümelerine ve diş eti hastalıklarına neden olan mikroorganizmaların birikmesine yol açmakta ve dil üzerinde bu bakterilerin tabakalar oluşturmasına sebep olmaktadır. Dil sırtı yüzeyindeki girintiler mikroorganizmaların birikmesine elverişli bir ortam oluşturduğu için ağız kokusu tetiklenmektedir. Bu bakteriler ağzın çalkalanması veya sadece dişlerin fırçalanması ile uzaklaştırılamadığı için bu nedenle meydana gelen ağız kokusu kalıcı olmaktadır. Aynı şekilde temizlenemeyen diş araları, iltihaplı diş eti cepleri ne yazık ki bakteriler için kötü kokuları üretebilecekleri elverişli ortamlardır. Diğer taraftan ağız kuruluğu, uzun süreli açlık, ağız içerisindeki hastalıklar ve iltihaplar kötü kokunun kaynağı olabilirler. Kötü yapılmış protezler, köprülerin altına kaçan gıda artıkları da ağız kokusu nedenleri arasında sayılabilir.

Sabah Hissedilen Ağız Kokusu

Sabah yataktan kalkar kalkmaz hissedilen ağız kokusu ağzın uyku sırasında uzun süre kapalı kalması ve yatarken dişlerin fırçalanmamasına bağlı olduğu için gerçek ağız kokusu olarak değerlendirilmemektedir. Bu tür kokular bir şey yemek ve içmek ile kısa zamanda ortadan kalkmaktadır.
sabah ağız kokusu ile uyanmak
Ağzı kokan çürük diş

Ağız Kokusu Neyin Habercisi?

Ağız kokusu kaynağına göre ağız içerisinden gelen kokular, nefes yolundan gelen kokular ve solunum yolundan gelen kokular şeklinde üç ana gruba ayrılmaktadır. Sindirim kaynaklı kokular sanılana göre oldukça azdır ve çoğunlukla mideden gaz salınması durumunda ortaya çıkar. Nefes ve solunum kaynaklı kokular ise bazı ciddi hastalıkların habercisi veya onların sonucu olarak ortaya çıkarlar. Şeker hastalığı bu hastalıklar arasında ilk akla gelenler arasındadır. Solunum yollarındaki kronik enfeksiyonlar ve bademcik taşları gibi faktörler de ağız kokusuna neden olabilmektedir.

Ağız Kokusu Nasıl Tedavi Edilir?

Ağız kokusunun tedavi edilebilmesi için önce kokunun kaynağının doğru belirlenmesi ve bu nedenin ortadan kaldırılması gerekir. Ağız içi kaynaklı kokularda tedavi çoğunlukla ağız içerisindeki gıda takılmalarının ortadan kaldırılması, iltihapların ve çürüklerin temizlenmesi ve ağız içi bakteri sayısının ağız bakımı yöntemleri ile azaltılması ile kontrol altına alınabilir. Bu tedavi planları kişiye özel hazırlanmalı ve kişinin gereksinimlerine göre şekillendirilmelidir. Diş hekimi; tüm bu tedavileri gerçekleştirirken diğer taraftan da oral hijyen eğitimi ve uygulamaları ile ağız kokusunun tamamen ortadan kaldırılmasını sağlamak adına hastayı yönlendirmelidir. Sadece diş fırçası kullanımı ağız bakımı için yeterli olmamakta, bakterilerden ve oluşturdukları olumsuzluklardan kurtulabilmek için diş ipi, köprü altı ipi ve dil kazıyıcısı kullanılması daha iyi sonuç vermektedir.

Ağız kokusunu gidermede en başarılı geçici yöntem gargara kullanmaktır. Fakat bu yöntem sonrasında da kişiyi düzenli rahatsız eden bir ağız kokusu problemi varsa uzman diş hekimi tarafından muayene edilerek sorunun ana kaynağı tespit edilmelidir.

Online randevu oluşturarak uzman diş hekimine muayene olmak için online randevu sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.